Kolibřík Energie, dceřinná společnost Armex Energy, čelí žalobám za poškození tisíců odběratelů

24. srpna 2022

Společnost LitFin, zastupující zájmy zákazníků projektu Skautská energie, poškozených jednáním společnosti Kolibřík Energie, podala u okresního soudu v Děčíně žalobu proti společnosti Kolibřík Energie a. s.

Cílem LitFinu je ve spolupráci s Junákem – českým skautem zajistit odškodnění pro všechny poškozené odběratele. K tomuto účelu LitFin v únoru letošního roku spustil webovou stránku https://smlouvajezavazek.cz/, prostřednictvím které sdružuje pohledávky jednotlivých odběratelů. V rámci hledání spravedlivého řešení LitFin kontaktoval Kolibřík Energie a jeho statutární orgán, pana Hynka Sagana, s nabídkou na mimosoudní řešení nastalé situace.

Místo návrhu jakéhokoliv věcného řešení však LitFin i Junák – český skaut obdrželi v souvislosti se svou iniciativou pouze odpovědi ve formě předžalobních výzev jménem Kolibřík Energie a také jednatele Hynka Sagana, i mateřské společnosti Armex Energy a. s. z důvodu údajného poškození dobré pověsti daných subjektů. Za údajné poškození dobré pověsti prostřednictvím našich článků na webu požadují kompenzaci více než miliardu korun.  

„Jelikož je zřejmé, že Kolibřík, Armex i pan Sagan s námi v tuto chvíli odmítají jednat o odškodnění jednotlivých odběratelů, rozhodli jsme se přistoupit k podání žaloby. Jinou možnost, jak se mohou tisíce poškozených klientů domoci svých práv, v tuto chvíli nevidíme,“ vysvětluje Jan Eisenreich z LitFinu. Zároveň dodává, že v první fázi došlo pouze k uplatnění smluvní pokuty, kterou je dle smlouvy Kolibřík povinen uhradit Junákovi – českému skautovi. „Jednotlivé pohledávky odběratelů totiž ještě nejsou finálně vypočteny, vzhledem k tomu, že Kolibřík měl dle smluv povinnost dodávat odběratelům až do konce roku 2022.“

Junák – český skaut coby vlastník projektu Skautská energie se navíc rozhodl rozdělit peníze případně získané plněním smluvní pokuty mezi zákazníky, které porušení smluv dodavatelem poškodilo.

Další žaloby proti společnosti Kolibřík Energie podal u soudu i Junák - český skaut. Jejich cílem je především snaha domoci se plnění smluvních povinností vyplývajících ze smluv, které Kolibřík s Junákem uzavřel. Dodavatel se však k plnění svých závazků nemá a snaha o mimosoudní domluvu ze strany Junáka byla bohužel neúspěšná. 

Komunitní projekt neziskové organizace Junák – český skaut „Skautská energie“ po 8 let své existence úspěšně nabízel zájemcům jedny z nejlevnějších cen energií na trhu. Skautská energie pro desítky tisíc svých účastníků pravidelně pořádala výběrové řízení na dodavatele. V roce 2020 byl vybrán nový dodavatel Kolibřík Energie a smluvně se zavázal všem zajistit dodávky elektřiny a plynu za fixní ceny do konce roku 2022. Dodavatel Kolibřík Energie byl vybrán mj. i proto, že za ním stála silná skupina Armex – jedna z největších společností v České republice. Měla zajistit malému dodavateli stabilitu a zákazníkům garantovat dodržení smluv. Mateřská společnost Armex Energy se plánovaně podílela na nákupech energií i právě pro svoji dceřinou společnost Kolibřík Energie. Bohužel, na podzim roku 2021 oznámila Kolibřík Energie, že nadále nebude zajišťovat svým zákazníkům dodávky za nasmlouvané ceny, čímž porušila smlouvy nejen s jednotlivými odběrateli, ale také se samotným Junákem – českým skautem coby vlastníkem projektu.

Mohlo by vás ještě zajímat

Skončila registrace poškozených zákazníků k náhradě škody. Jaký bude další postup?

Skončila registrace poškozených zákazníků k náhradě škody. Jaký bude další postup?

Registrace poškozených zákazníků ke společnému postupu usilujícímu o náhradu škody skončila. Jaký je další postup pro řádně přihlášené?

Stát zastropuje ceny energií. Co to znamená a jak se na rok 2023 připravit? 

Stát zastropuje ceny energií. Co to znamená a jak se na rok 2023 připravit? 

Jaké budeme platit ceny za energie v roce 2023? Jak se mě týká zastropování cen a jakou pomoc od vlády mohu čekat? Mám řešit smlouvu na rok 2023?

20. září končí možnost registrace poškozených zákazníků k náhradě škody. Získané prostředky budou rozděleny pouze mezi přihlášené.

20. září končí možnost registrace poškozených zákazníků k náhradě škody. Získané prostředky budou rozděleny pouze mezi přihlášené.

Registrace poškozených zákazníků k náhradě škody je otevřena již jen do 20.9.2022. Nutnou podmínkou pro zařazení mezi řádně přihlášené je dodání podepsané smlouvy o postoupení pohledávky nejpozději do 30. 9.2022