Často kladené otázky
Zajímá vás, jak se skauti dostali k energiím, detaily k fungování Skautské energie nebo cokoliv dalšího? Připravili jsme na vše odpovědi, protože víc hlav nejen víc uspoří, ale také ví!
Jak funguje Skautská energie
Především možnost čerpat elektřinu a plyn za ceny, které by vám dodavatel jako jednotlivci nenabídl. Jako účastníka Skautské energie vás pravidelně zveme do soutěží dodavatelů, ve kterých vybíráme toho s nejvýhodnějšími podmínkami. Naší službou je pravidelně a bez složitého papírování zajišťovat elektřinu a plyn za nejlepší ceny. Detaily pak najdete na stránce Proč skautská energie.
Vítězný dodavatel soutěže nás odměňuje částkou 66 Kč za každou spotřebovanou MWh. Spolu s úsporami za energie v našich skautských klubovnách a základnách tím skautská organizace získává významné finanční prostředky, které využívá k zakládání nových oddílů, opravám a výstavbě kluboven či vydávání časopisů pro našich 77 000 členů. Ceníme si každého, kdo nám svou účastí pomáhá naplňovat poslání Junáka - českého skauta: vychovávat a vzdělávat mladé lidi.
Účast je pro všechny účastníky Skautské energie zdarma. Odměnu nám vyplácí dodavatel na základě spotřeby vašich odběrných míst. Takto získáváme důležité finanční prostředky pro zajištění chodu a rozvoje naší skautské organizace.
Budeme jen rádi!, Skautská energie je otevřená všem zájemcům o energie za výhodné ceny. Svou účastí pomáháte snižovat ceny energií sobě i ostatním. Čím více účastníků se zapojí, tím lepší ceny se nám u dodavatelů podaří vyjednat. Svou účastí také podporujete skautskou organizaci. Více o tom, jak se přidat, najdete na stránce Jak se přihlásit.
Trojice dodavatelů, které zveme do našich soutěží, prošla řadou přísných kritérií. Nezbytným předpokladem spolupráce byla schopnost dodavatele odbavit desítky tisíc odběrných míst. Spolupracujeme pouze s dodavateli, kteří se ke svým zákazníkům v energetické krizi zachovali férově. Po upřesnění modelu soutěže jsme vybrali dodavatele, kteří bez výhrad splnili všechny naše požadavky. Jsou jimi Pražská plynárenská, Yello a Centropol. Naši důvěru v dodavatele podporuje také předchozí bezproblémová spolupráce s nimi. Pokud se přihlásíte do soutěže, s jistotou víte, že vítězem bude jeden z těchto dodavatelů.
Dodavatelé do soutěží podávají nabídky cen elektřiny a plynu podle počtu přihlášených odběrných míst. Obecně platí, že čím více zájemců se přihlásí, tím výhodnější ceny dodavatelé nabídnou. Z podaných nabídek vybereme tu nejvýhodnější a teprve pak představíme finální ceny na příští dva roky (vysoutěžené ceny jsou nicméně dostupné pouze pro odběrná místa přihlášená do aukce).
Kromě soutěží nabízíme účastníkům Skautské energie i produkty našich dodavatelů, které si mohou objednat hned. Jejich ceníky naleznete v Naší nabídce.
Začínáme se Skautskou energií
Smlouva je základ, bez kterého nejde čerpat výhody a navíc vám ušetří spoustu papírování. Pracujeme s vašimi osobními údaji, které předáváme našim dodavatelům k přípravě smluv. Díky smlouvě také hlídáme vaše závazky, abychom vám před jejich uplynutím včas nabídli řešení.
Ve Skautské energii jsme připraveni vám s čímkoliv pomoci Volejte na 267 317 800 nebo pište na info@skautskaenergie.cz. Více se dozvíte v sekci Kontakt.
Pokud u nás ještě nemáte účet, vytvořte si jej v zákaznickém portálu moje.skautskaenergie.cz. V zákaznickém portálu poté přidejte odběrná místa, která budete chtít přihlásit do soutěže nebo pro která budete objednávat produkt. Zákaznický portál vás jednoduše provede procesem přihlášky nebo objednávky a my předáme vaše údaje dodavateli, který pro vás připraví smlouvu k podpisu.
Smlouvu o účasti v projektu Skautská energie můžete vypovědět bezplatně. Pokud se tak v budoucnu rozhodnete, kontaktujte nás. Zrušíme váš účet v zákaznickém portálu moje.skautskaenergie.cz a nebudeme vám dále zasílat naše zprávy. Ukončení smlouvy s námi nemá vliv na vaše sjednané smlouvy s našimi partnerskými dodavateli energií.
Videonávod, jak se snadno přihlásit do aukce
V zákaznickém portálu
V zákaznickém portálu pro své odběrné místo jednoduše objednáte jeden z produktů našich partnerských dodavatelů. Nové odběrné místo bez dodavatele ale není možné zařadit do soutěže. Až si sjednáte dodávky energií od jednoho z našich dodavatelů, už to půjde a my vám včas dáme vědět, jakmile budeme pořádat další soutěž.
O přepis můžete zažádat v zákaznickém portálu při objednávce jednoho z produktů našich dodavatelů. Pokud ale budete měnit majitele, není možné vaše odběrné místo přihlásit do soutěže dodavatelů. Služby Skautské energie však čerpáte. Po změně majitele nebo adresy odběrného místa a objednávce produktu se stanete naším zákazníkem a my vás včas budeme informovat o termínu příští soutěže nebo o dalších výhodných produktech.
Spravovat odběrné místo právnické osoby může v zákaznickém portálu každý, koho k tomu vaše organizace pověří. Odběrné místo standardně přihlásíte do soutěže nebo pro něj objednáte produkt a dodavatel pro vás připraví smlouvu k podpisu více lidmi. Detaily vám sdělí přímo dodavatel, až smlouvu obdržíte.
Nové nastavení Skautské energie je připraveno tak, aby pro vás bylo pohodlné a přinášelo vám nejvýhodnější možné podmínky. V jednom kroku nezávazné přihlášky tedy zadáváte kompletně všechny údaje, které potřebuje dodavatel, aby s vámi uzavřel smlouvu. Vaše údaje předáme vítěznému dodavateli ihned po vyhodnocení aukce a ten z nich bude generovat smlouvy, které vám zašle k podpisu. Ze strany dodavatele jde o závaznou nabídku - vy však podepsat nemusíte. Dodavatel potřebuje maximálně zkrátit čas, který dalším zpracováváním smluv stráví, aby snížil riziko, že se ceny na trhu mezitím nějak podstatně posunou. Může vám tak nabídnout lepší cenu. Proto jsme zvolili řešení, kdy v prvním kroku vložíte vše a v druhém už jen rychlý podpis.
Rodné číslo někteří dodavatelé vyžadují a bez něj sjednání smlouvy s nimi není možné. Dodavatelé si zákazníky mohou prověřit ohledně jejich schopnosti za poskytnuté služby platit. Nemusíte však mít obavu, o vaše osobní data je pečlivě postaráno a vše se řídí zákonem (GDPR).
Poslední vyúčtování - fakturu od vašeho stávajícího dodavatele najdete pravděpodobně ve svém e-mailu, dodavatelé je vystavují 1x ročně. Podívejte se i do zákaznického portálu stávajícího dodavatele, případně se obraťte na jeho zákaznickou linku, zašle vám ji většinou obratem.
Zpráva pravděpodobně skončila ve spam složce vašeho telefonu. Máte-li Android, otevřete aplikaci Zprávy, klepněte na tři tečky v pravém horním rohu nebo na ikonku uživatele a zvolte možnost "Spam & blokované". Zprávu následně ideálně označte možností "Není spam". Používáte-li jinou aplikaci pro zprávy, postup bude lehce odlišný, ale obdobný.
Na iOS (iPhone) otevři aplikaci "Zprávy", přejdi na "Filtry" v levém horním rohu obrazovky (pouze pokud máte povolené filtrování neznámých odesílatelů). Vyberte "Neznámí odesílatelé". Pokud najdete autorizační SMS, otevřete ji. Zprávy od důvěryhodných odesílatelů si můžete označit jako "Důvěryhodný kontakt", aby se v budoucnu zobrazovaly přímo ve složce "Doručené".
Soutěže dodavatelů
To je v pořádku, aukce pro vás byla nezávazná. Dodavatel svou nabídku po čase uzavře a vy nadále zůstáváte uživatelem projektu Skautská energie. Svá odběrná místa spravujete v zákaznickém portálu a my se vám včas ozveme s termínem příštím aukce. Případně si můžete vybrat z aktuální nabídky vybraných produktů našich partnerských dodavatelů.
Platný závazek s jiným dodavatelem není překážkou, pokud není delší než 6 měsíců po skončení soutěže. Pokud se rozhodnete podepsat smlouvu s vítězným dodavatelem naší soutěže, změnu dodavatele naplánujeme tak, aby proběhla až po uplynutí vašeho stávajícího závazku. Své odběrné místo můžete k vítěznému dodavateli připojit nejpozději do 6 měsíců od data konání soutěže. Pokud je váš závazek delší, v zákaznickém portálu Skautské energie vám nabídneme produkty našich dodavatelů a včas vás upozorníme na termín příští soutěže.
Pokud máte sjednaný závazek, pak jeho délku najdete ve smlouvě se stávajícím dodavatelem nebo ve vyúčtováních, popř. v zákaznickém portálu či v e-mailech. Pokud se vám datum nepodaří najít, zeptejte se na zákaznické podpoře vašeho stávajícího dodavatele.
Datum, do kdy máte sjednaný závazek setrvání u stávajícího dodavatele, najdete právě ve vašem posledním vyúčtování. Případně opět s dotazem kontaktujte vašeho stávajícího dodavatele. Připravili jsme pro vás přehlednou ukázku, kde ve vyúčtování informaci o závazku najdete (hledejte sekci C): www.skautskaenergie.cz/kde-nalezt-informace-o-zavazku.
Plánujeme je pořádat 1x ročně, vždy pro polovinu účastníků Skautské energie. Novou nabídku od nás obdržíte 1x za 2 roky. Soutěžit budeme fixní ceny na 24 měsíců.
Ne, přihláška je nezávazná, stávajícímu dodavateli nic neoznamujte. Až pokud se rozhodnete podepsat smlouvu s vítězným dodavatelem, kontaktujte svého stávajícího dodavatele s výpovědí. Výpověď za vás zařídí i nový dodavatel, udělíte-li mu pro to plnou moc. Zálohy stávajícímu dodavateli přestanete platit k měsíci, kdy začnete čerpat energie od nového dodavatele.
Legislativní omezení z roku 2022 nedovoluje nabízet domácnostem bez průběhových měřidel čistě spotový produkt. Proto jej mezi dodavateli soutěžit nebudeme. Vzhledem k tomu, že ceny elektřiny i plynu v roce 2024 výrazně klesly skoro na předkrizovou úroveň, doporučujeme všem domácnostem, aby využili jistotu a zvolili klasický produkt s fixní cenou na 2 roky, který plánujeme pravidelně soutěžit.
Spotové produkty od našich partnerských dodavatelů si zájemci mohou mimo soutěž objednat v našem zákaznickém portálu.
Naši zákazníci u dodavatele Bidli energie si mohou spotový tarif u tohoto dodavatele zachovat i do budoucna. Nebudou vstupovat do soutěží, ale budou součástí Skautské energie.
Závazky a smlouvy
To je očekávané gesto a bude pouze na vás, zda u stávajícího dodavatele zůstanete. Zvažte při tom, proč vám lepší cenu dává až teď, kdy mu hrozí váš odchod. Z našeho pohledu doporučujeme takovou nabídku odmítnout, získali byste pouze jednorázovou výhodu. Skautská energie vám oproti tomu zajišťuje nejvýhodnější ceny energií v soutěžích dodavatelů pravidelně.
V aukcích soutěžíme produkty s dvouletým závazkem od zahájení dodávek do vašeho odběrného místa. Zároveň nabízíme i další produkty od našich dodavatelů, u nichž se doba závazku různí. Více informací naleznete na stránce Naše nabídka.
Ano, od smlouvy uzavřené s dodavatelem lze odstoupit ještě před zahájením dodávek, případně ji vypovědět do 14 dní po zahájení dodávky komodity do vašeho odběrného místa. Máte-li v plánu výpověď dodavateli podat, kontaktujte nás. Pomůžeme vám dodržet zákonné lhůty, aby vaše výpověď byla platná a nedostali jste pokutu ze strany dodavatele.
Ostatní
Energie od stávajících dodavatelů Centropol a MND jsme pro vás zajistili do konce roku 2025. Od června 2024 nabízíme smlouvy s našimi novými dodavateli (Centropol, Yello, Pražská plynárenská). Pokud jste se stali zákazníky Skautské energie do května 2024 a chcete být i nadále její součástí, vytvořte si účet v našem zákaznickém portálu a přihlaste se do soutěže dodavatelů nebo si objednejte produkt jednoho z našich nových dodavatelů. Více informací naleznete na stránce Souhrnné informace zákazníky s řešením od MND, Bidli a Centropol energy.
Spolupráce s dodavatelem Bidli energie pokračuje pouze pro zákazníky, kteří si u dodavatele Bidli energie smlouvu sjednali do května 2024. Nové smlouvy v současnosti nenabízíme a Bidli energie nevstupuje do nově požádaných soutěží dodavatelů.
Naši dodavatelé v současnosti nenabízejí možnost volby produktu elektřiny s tzv. Certifikáty původu, prostřednictvím nichž lze podporovat výrobce z obnovitelných zdrojů.
Všichni naši partnerští dodavatelé nabízejí výkup z přebytků fotovoltaických elektráren. Detaily najdete na jejich stránkách:
- FVE Yello
- FVE Centropol (ač nyní uvádí, že výkup nenabízí, máme informaci, že zákazníkům výkup nabídnut bude. Tedy i těm, kteří se připojí prostřednictvím Skautské energie).
- FVE PPAS
Výkup přebytků není předmětem našich aukcí a námi zprostředkovávaných smluv s dodavatelem. Zákazníci si musí výkup přebytků sjednat u dodavatele individuálně sami.
Nápověda k zákaznickému portálu
Podrobnou nápovědu k našemu zákaznickému portálu moje.skautskaenergie.cz najdete na samostatné stránce Nápověda k zákaznickému portálu.