Jak se přihlásit ke Skautské energii

Kdykoli, čím dříve, tím lépe

Bez ohledu na váš stávající závazek u vašeho dodavatele se můžete přihlásit. Dodavatelé běžně svým zákazníkům nastavují velmi komplikované podmínky, které jim zabraňují snadno odejít ke konkurenci. Často jsou ve smlouvách mechanismy, které vám automaticky nevýhodnou smlouvu prodlouží, pokud neuhlídáte krátké období v roce, kdy můžete podat výpověď. 

Přihlášením se ke Skautské energii se zbavujete odpovědnosti za hlídání vhodného termínu možného přechodu - vše zajistíme za vás. Prozkoumáme vaše smlouvy, zjistíme termín možného přechodu a ten naplánujeme a pohlídáme. Nenechávejte tak přihlášení na později a přidejte se ještě dnes!

Je to snadné, zvládnete to za 5 minut

Pro přihlášení stačí vyplnit jednoduchý formulář. Přístup k němu vám zašleme na e-mail, který zadáte na stránce Chci ušetřit

K identifikaci vašeho odběrného místa, které budeme převádět, potřebujeme dostat nějaké vaše předchozí vyúčtování energií od současného dodavatele, ideálně to poslední. 

K tomu prosím ještě dohledejte smlouvu s případnými dodatky - podle ní zjistíme vaše možnosti a omezení a pohlídáme, aby nedošlo k pokutování současným dodavatelem. 

Posledním krokem je pak vytištění vygenerované plné moci, podepsání a odeslání na adresu zprostředkovatele - Občanům, s. r. o. To je vše. Zbytek obstaráme za vás. 

Co se stane po odeslání přihlášky?

Jakmile obdržíme vaší přihlášku a plnou moc, vše pečlivě zkontrolujeme. Pokud nějaké dokumenty chybí nebo je plná moc špatně vyplněna, kontaktujeme vás a domluvíme postup pro doplnění. 

Následně prozkoumáme vaší smlouvu a dohledáme termín možného ukončení. Pak zašleme vašemu současnému dodavateli výpověď a čekáme na její akceptaci. Někteří dodavatelé ztěžují zákazníkům odchod a výpověď buď ignorují nebo zamítnou. V případě zamítnutí se snažíme dále zkoumat důvody zamítnutí (nejčastěji z důvodu chybného data pro možné ukončení). Někdy je třeba vaše součinnost, obzvláště, pokud nějaké informace současný dodavatel nebo distributor zašle přímo vám. 

Jakmile je výpověď akceptována, generujeme vám novou smlouvu s naším dodavatelem (aktuálně s Kolibřík energie), tu obdržíte e-mailem spolu s informací o termínu připojení.

V měsíci následujícím po připojení pak obdržíte předpis záloh, které novému dodavateli začnete platit. Nezapomeňte ukončit platby záloh u původního dodavatele.  Můžete mu nahlásit stav elektroměru nebo plynoměru k termínu ukončení, případně vám vystaví závěrečné vyúčtování na základě odhadu spotřeby.  

Přehledně si proces a jednotlivé kroky můžete prohlédnout i na samostatné stránce

Kdy budete připojeni

To je velmi individuální. Pokud máte smlouvu na dobu neurčitou a není problém s akceptací výpovědi, pak po uplynutí zákonné výpovědní lhůty 3 měsíce. K tomu počítejte, že až jeden měsíc (max. v období špičky, obvykle to proběhne do 2 týdnů) může trvat zpracování vaší výpovědi u nás. 

V případě, že máte ve smlouvě dobu určitou, budete připojeni k tomuto datu. 

Posledním, ale častým případem, je přechod z důvodu zdražení u stávajícího dodavatele. To je dodavatel povinnen vám oznámit a vy pak můžete bez ohledu na závazek odejít ke konkurenci. Čas na odchod je zde poměrně omezený, proto tyto případy, stejně jako doby určité, mají prioritu ve zpracování. Nenechávejte přihlášení na poslední chvíli a potřebu brzkého zpracování uveďte do poznámky heslem "URGENT". 

Pokud chcete přidat další odběrné místo 

Jste-li již zákazníkem Skautské energie a chcete-li přidat další odběrné místo, potřebujete opět vyplnit přihlášku. Postupujte stejně jako u nového odběrného místa. Již nám ale nemusíte poštou zasílat podepsanou plnou moc. Do poznámky v přihlášce jen uveďte, že jste zákazníkem Skautské energie a plnou moc neodesíláte. Pokud se u vás nic nezměnilo (např. jméno, adresa, občanský průkaz), použijeme k převodu vaši původní plnou moc. V případě změny ji bude potřeba znovu podepsat a poslat. 

Další informace o tom, jak funguje Skautská energie, najdete na stránce "Jak to funguje?".