Často kladené otázky

Nová nabídka Skautské energie pro období 11/2021 - 12/2022 

Kde najdu ceny jednotlivých nabídek?

Na webové stránce jednotlivých nabídek: MND, Pražská plynárenská (nyní pozastaveno) a Bidli Energie. Vždy pod zobrazeným ceníkem klikněte na stažení kompletních ceníků a vzorů smluv. 

Ceny Skautské energie do konce roku 2022 nejsou o moc lepší než jiné. Proč bych měl využít právě vaší nabídku?

Skautská energie vznikla před 8 lety. Původně jsme zamýšleli úsporu nákladů za energie v našich skautských klubovnách a základnách přes hromadnou poptávkou u dodavatelů. Řešení se osvědčilo, a proto jsme se rozhodli o rozšíření mezi naše členy a jejich rodiny. Abychom zajistili stále nejlepší cenu na trhu, vybírali jsme dodavatele pouze na 1 - 2 roky a na další období vždy soutěžili nejlepší cenu. Později jsme se otevřeli veřejnosti - princip byl jednoduchý. Čím více se nás spojí, tím více ušetří každý z nás. 

Po celou dobu existence našeho projektu jsme spojením mnoha zákazníků dosahovali velkou vyjednávací sílu, která nám umožnila mít setrvale nejlepší nebo jedny z nejlepších cen na trhu. A to s výrazným odstupem před ostatními. Ve standardním tržním prostředí naše principy fungují. Nyní bohužel procházíme největší energetickou krizí a dosavadní pravidla přestala platit. Ceny na trhu nejsou stabilní a dodavatelé se bojí nabízet zákazníkům produkty s pevnou cenou. Je běžné, že dodavatelé stáhli nabídky úplně nebo že neberou vracející se zákazníky zpět. Navíc je nyní k dispozici milion zákazníků padlých dodavatelů, kteří potřebují co nejdříve nového dodavatele skoro "za každou cenu". Toto je mimořádně nepříjemná situace, kde spojení mnoha lidí nijak nepomáhá, naopak. 

K našim zákazníkům máme zodpovědnost a víme, že sehnat si nyní bezpečné řešení a sehnat si ho rychle, je velmi obtížné. Proto jsme nabídli produkty tří domluvených dodavatelů a hlavním cílem je možnost bezpečného, pohodlného a rychlého získání dočasného řešení pro každého zájemce. Cena teď není podstatný parametr, protože to trh neumožňuje. Ale jsme připraveni se během roku 2022 vrátit do standardního nastavení. Věříme, že trh se brzy uklidní a na další období od roku 2023 již bude možné spojením mnoha lidí opět získávat mnohem výhodnější podmínky, než si dokáže sjednat jednotlivec sám. Zůstaneme-li spolu, máme větší šanci se brzy vrátit k zajímavým úsporám pro každého. 

Proč jsou ceny Skautské energie tak vysoké, když jde na webu nalézt lacinější cenové řešení?

Daná otázka je zavádějící. Při výběru řešení jsme si stanovili následující kritéria:

  • Rychlé řešení, které nás dostane co nejdříve z režimu DPI.
  • Jistota stabilního dodavatele energií, na kterého se můžeme spolehnout.
  • Ceny pod úrovní režimu DPI i aktuálních tržních cen.
  • Ochrana proti dalšímu zdražování zafixováním cen.
  • Délka smlouvy 1 rok, abychom nebyli ve vysokých cenách příliš dlouho.
  • Možnost využívat dál výhody komunitního projektu.

Srovnávat ceny naší nové nabídky s různými ceníky, které někdo našel někde na webu, je dost zavádějící. Kritici poukazují většinou bud´ na staré ceníky různých dodavatelů, kteří mají zastavený prodej. Nebo ceníky „bez závazků“ na dobu neurčitou.

Tento typ ceníků bude do 1. ledna 2022 srovnaný s ceníky na jeden rok. Protože nemá žádnou logiku, aby tento ceník byl ze strany dodavatelů dotován a ceny na burze, kde dodavatelé nakupují, jsou vysoko. Dominantní dodavatelé (jako Innogy či ČEZ) pro příchozí nabízejí jen produkt na tři roky, tak aby všechny příchozí, kteří se dostali do situace, že skončili u DPI (dodavatele poslední instance) se upsali na vysoký ceník na 30 či 36 měsíců. Protože jim ceník na jeden rok není nabízen. ČEZ naopak k tomu přistoupil tak, že podepisuje na jeden, dva či tři roky. Když se podíváme na fix na jeden rok od společnosti ČEZ tak je ve srovnání s naší nabídkou je o 400 Kč dražší.

Mohu si vybrat pro jedno odběrné místo 1 dodavatele na plyn a jiného na energii?

Ano, je to možné. Postupujte pro přihlášení každého odběrného místa dle informací u konkrétního dodavatele.

Můžete mi vypočítat, kolik u vás zaplatím?

Bohužel toto nejsme schopni nyní z kapacitních důvodů individuálně kalkulace zajistit. Ale připravili jsme pro vás jednoduché on-line kalkulačky, kde si výslednou cenu snadno vypočítáte sami: kalkulačka pro Pražskou plynárenskou a kalkulačka pro MND (pro Bidli kalkulačka není, protože cena je proměnlivá podle vývoje trhu). Na webu jednotlivých nabídek si můžete stáhnout podrobné ceníky. 

Jak velké zálohy budu mít a kolik budu platit celkem za celý rok?

Je třeba počítat s tím, že nové platby budou násobky těch dosavadních. Zároveň by měly být o dost nižší než zálohy u DPI. Dosud jsme měli nejnižší ceny na trhu a nyní je trh na mimořádně vysokách cenách. U elektřiny počítejte s cca 2 až 2,5 násobkem dosavadních cen a u plynu s 3 - 3,5 násobkem. Teoreticky je možné tyto částky snížit, pokud zvolíte spotový produkt u Bidli Energie a pokud bude příznivý vývoj na trhu a brzy ceny klesnou. 

Přesnou výši nákladů a tedy doporučených záloh si nově můžete spočítat na naší on-line kalkulačce Pražské plynárenské nebo online kalkulačce MND

Do kdy se musím pro novou nabídku rozhodnout?

Čím dříve, tím lépe, protože urychlíte váš přechod od dodavatele poslední instance, který je extrémně drahý. Zároveň hrozí, že jednotlivé nabídky dodavatelé ukončí, protože se negativně vyvine trh. U Bidli Energie by nabídka měla být k dispozici dlouhodobě. U MND platí do odvolání a Pražské plynárenské platila jen do 11. listopadu. 

Na jak dlouho budu mít uzavřenou smlouvu?

Smlouva s Pražskou plynárenskou bude na dobu určitou do konce roku 2022. Smlouva s MND  je na dobu neurčitou a u Bidli Energie je na dobu určitou do konce roku 2022 s prolongací. Všechny varianty mají závazek do konce roku 2022. 

Můžu smlouvu vypovědět dříve? Jaká je sankce?

Smlouvy jsou se závazkem do konce roku 2022. Pokud byste smlouvu ukončovali dříve, hrozí vám poměrně vysoké sankce - např. u MND 6500 Kč. U Pražské plynárenské jsou sankce 3000 Kč pro domácnosti, 6000 Kč pro firmy. Doporučujeme závazek splnit, nejde o dlouhou dobu.  U dodavatele Bidli je to za každé OM ve výši 300,- Kč za každou započatou MWh roční předpokládané spotřeby uvedené ve smlouvě, min. však 1000,- Kč.

S kým budu mít uzavřenou smlouvu? Komu dám plnou moc?

Smlouvu budete mít přímo s vámi vybraným dodavatelem. Pokud si zvolíte řešení u Pražské plynárenské, je potřeba, aby byla udělena plná moc Junáku a ten následně zajistí podpis smlouvy mezi dodavatelem a vámi. 

Je cena opravdu garantovaná? Je nějaká záruka, ať to nedopadne jako s Kolibříkem?

Ano, je. Samozřejmě nějaký naprosto mimořádný vývoj nemůžeme nikdy vyloučit. Zvolili jsme dva velké stabilní dodavatele. A u menšího Bidli Energie jsou minimálně 2 důvody, proč by k problému nemělo dojít - nabízí spotový produkt, který riziko (i benefity) vývoje ceny přenáší na zákazníka. Dále jsme vyjednali ručení mateřskou firmou Bidli holding za závazky Bidli Energie. 

Můžu si zvolit zelenou elektřinu?
Nyní jedeme v nouzovém režimu a tento produkt nebyl naší prioritou při zajištění nového řešení. Počítáme s tím, že se k němu vrátíme ve stabilizovaném prostředí v následujícím obrobí 2023-2024.
Můžete mi zajistit odkup z FVE?

Nyní jedeme v nouzovém režimu a tato služba nebyla naší prioritou při zajištění nového řešení. Později možnosti u nových dodavatelů ověříme. Můžete je kontaktovat sami. Případně můžete domluvit výkup u jiného dodavatele (nemusí to být vázáno na dodavatele, který dodává energie vám). 

Aktualizace: Výkup FVE za dobrou cenu nabízí Pražská plynárenská. Více najdete na www.ppas.cz/vykupy-elektriny. Od 1.1.2022 bude výkup za 1690 Kč. Cena platí při současné dodávce od PP, jinak je nižší. Větší výrobny je nutné naceňovat individuálně. Pro sjednání smlouvy o výkupech je nutné doložit licenci výrobce a smlouvu o připojení výrobny do distribuční sítě. Pokud se jedná o mikrozdroje (výkon do 10 kW) není licence vyžadována.

Z MND máme zprávy o tom, že výkup FVE plánují v brzké době začít nabízet. 

Mohu u vybraného dodavatele OM přepsat na někoho jiného tak, aby OM zůstalo ve Skautské energii?

Určitě to půjde později zařídit. Nyní jedeme v nouzovém režimu a zajišťujeme pouze základní servis související se změnou dodavatele. Až se dostanete k novému dodavateli, obraťte se ohledně přepisu přímo na něj. Pokud je v DPI osoba zemřelá, přepis zařídit půjde. Kontaktujte nás a propojíme vás s dodavatelem. 

Mohu přidat další OM, které mám na sebe napsané?

Ano, postupujte dle pokynů pro nové zákazníky na stránce příslušné nabídky. 

Jak rychle mě nový dodavatel vytáhne od DPI?

Mezi zákazníkem a novým dodavatelem sehrává velkou úlohu operátor trhu OTE-ČR a.s., který má stanovené lhůty a přesná pravidla, jak dodavatelům schvaluje převzetí klienta. Předpokládáme, že by to nejrychleji mohlo proběhnout za 10 dní, nicméně je možné že v souvislosti s aktuálním vytížením to bude trvat i déle - předpokládáme, že může jít i o 3 - 4  týdny. 

Kdy dostanu vyúčtování od DPI?

Vyúčtování by vám měl dodavatel poslat cca do měsíce, kdy u něj skončíte. 

Mohu si zvolit výši záloh? Případně zálohy později změnit?

Ano. Ale pokud zvolíte nepřiměřenou výši, dodavatel ji upraví. 

Jaký si mohu zvolit způsob placení záloh?

Standardní, jak jste zvyklí. Tedy z účtu, inkaso, složenka SIPO. 

Budu stále součástí Skautské energie?

Ano, všechny tři dodavatele jsme domluvili jako součást projektu Skautská energie. Jedná se o dočasné řešení. Do budoucna plánujeme počet dodavatelů opět snížit na max. 2, každý pro jednu komoditu. Abyste s námi mohli zůstat dále v kontaktu, v případě volby řešení u MND nezapomeňte přihlášení provést přes naše odkazy / tlačítka. 

Budu moci od vybraného dodavatele po roce 2022 odejít?

Ano, všechny nabídky mají závazek jen do konce roku 2022. U Bidli a MND jde o smlouvy na dobu neurčitou, takže bude třeba včas vypovědět. Ale nebojte, to s vámi pohlídáme a včas vás upozorníme. Jen nezapomeňte u MND provést přihlášení přes naše odkazy / tlačítka - jen tak s vámi budeme moci udržet do budoucna kontakt. 

Nikdy jsem ve Skautské energii nebyl, mohu se přihlásit?

Ano, můžete. Postupujte podle pokynů u jednotlivých nabídek. 

Našel jsem si nyní jiného dodavatele, ale rád bych se do Skautské energie v budoucnu vrátil, bude to možné?

Jednou určitě ano. Ale, pokud si nyní zvolíte řešení se závazkem např. na 3 roky, přejít po roce možné nebude. Až se vám přiblíží konec závazku, podívejte se na náš web a uvidíte, zda nabíráme. 

Bude později možná změna distribuční sazby?

Ano, podmínky budou platit ke dni, kdy uzavřete nyní smlouvu. Změnu distribuční sazby vám pomůže u distributora zařídit vámi vybraný dodavatel. 

Bidli - vše co vás zajímá k nabídce velkoobchodních (spotových) cen

Kolik u Bidli zaplatím za 1 MWh?

Cena není pevně stanovena. Řídí se trhem a bude odpovídat přesnému průměru ceny na burze každý den. K tomu je připočten pevný poplatek pro dodavatele. 

Průměr ceny za počítané období podle cen na burze - ceny můžete najít zde: plyn a elektřina.

Jak Bidli zjistí mojí spotřebu?

Měření typu C (to má naprostá většina našich zákazníků) se dělá průměr za období podle všech cen na burze v různé dny, hodiny. 

Průměr ceny za počítané období podle cen na burze - ceny můžete najít zde: plyn a elektřina.

Příklad výpočtu u plynu: Ceny na burze: leden=1500, únor=2000, březen=3000

Průměr = (1500+2000+3000)/3= 2166 Kč (1 MWh), Spotřeba za ty 3 měsíce je 1,5 MWh = 1,5 x 2166 = 3249,- (cena za komoditu) + 237,- (3x měsíční poplatek 79) + 358,5 (1,5 x 239,- marže Bidli) = 3844,5 Kč (bez DPH)

Stáhněte si příklad reálného vyúčtování - částky pro plyn na trhu naleznete ve sloupci INDEX OTE -  poslední sloupec ve vnitrodenním trhu

U typu C je tedy u obchodní části ceny jedno, zda pračku, tepelné čerpadlo a další pouštíte ráno, v poledne, v noci, cena bude vždy z průměru. Ale to neplatí u regulované - distribuční části ceny. Tam stále nízký a vysoký tarif podstatnou roli hraje. 

Obecně jsou ceny v létě nižší a v zimě vyšší.

Vývoj cen za poslední období naleznete zde: plyn, elektřina.

Pro případné další dotazy kontaktujte přímo zákaznické centrum Bidli - energie@bidli.cz, tel: 704 442 000.

Stále jsem nedostal email s nabídkou Bidli

Pokud jste email od Bidli s předgenerovanou smlouvou nedostali a odebírali jste od Kolibřík Energie, kontaktujte infolinku Bidli a chtějte skautský produkt. 

Ostatní zákazníci mohou pro svá odběrná místa požádat o zaslání předgenerovaných smluv k online podpisu tímto formulářem. Pokud vám do týdne nic nedorazí, také kontaktujte infolinku Bidli. 

Jsou velkoobchodní ceny výhodnější než pevné ceny? Co doporučujete?

Historicky to tak platilo. Velkoobchodní - spotové ceny byly pod úrovní ceníkových cen a zákazníci s tímto produktem uspořili. Nyní je situace opačná a aktuální denní tržní ceny (tedy spot) jsou na extrémních hodnotách, vysoko nad ceníkovými cenami. Na druhou stranu se očekává, že minimálně u plynu v dohledné době opadnou důvody vysokých cen (tedy zásadní nedostatek) a pak by cena měla jít rychle dolu. U elektřiny bude po obnovení dodávek plynu pokles také, ale ne tak výrazný. 

Doporučení žádné dát nemůžeme. Jedná se o alternativu, kde je riziko přeneseno na jednotlivce - zákazníka. Oproti produktům s pevnou cenou na tom může dost vydělat, pokud ceny na burze brzy klesnou. Ale je třeba vnímat i možnost opačnou - teoreticky mohou ceny dále růst... 

Jedná se o možnou alternativu podobnou smlouvám na dobu neurčitou. Jen s tím rozdílem, že se cena mění každý den a vy se nemůžete rozhodnout, že při změně ceny dáte výpověď. 

Pozitivem je to, že dodavatel cenu nemůže svévolně měnit ke svému prospěchu - každý si může zkontrolovat, jak se cena na burze pohybovala. Dodavatel dostane jen fixní pevnou přirážku. 

Je zde nějaká záruka, aby to nedopadlo jako s Kolibříkem?
Jsou minimálně 2 důvody, proč by k problému nemělo dojít - Bidli nabízí spotový produkt, který riziko (i benefity) vývoje ceny přenáší na zákazníka. Dále jsme vyjednali ručení mateřskou firmou Bidli holding za závazky Bidli Energie. Pokud by tedy došlo k potížím u dceřinné společnosti Bidli Energie, mateřská společnost Bidli holding podepsala ručení bez limitu. O zákazníky by tak mělo být postaráno. 
Proč jste se nedomluvili s někým jiným?

Na internetu můžete najít různé nabídky menších subjektů. Někdy mají menší poplatky a zákazníky nabírají třeba i bez závazku. Takové společnosti jsou ale velmi malé a mají pouze několik stovek nebo tisíc zákazníků. Nebylo by od nás zodpovědné, kdybychom k nim přivedli desítky tisíc lidí - nezvládli by to kapitálově ani servisem pro zákazníky (back office). Všem doporučujeme, aby si před volbou takového dodavatele dobře rozmysleli související rizika. Přeci jen jsme si všichni vyzkoušeli režim DPI a opakovat ho asi nechce nikdo z nás...

Kdy mohu smlouvu ukončit? Jsou nějaké sankce?

Smlouva je se na dobu určitou do konce roku 2022 s automatickým prodloužením na další rok, pokud se nevypoví. 

Smluvní poplatek za jednostranné ukončení Smlouvy před uplynutím sjednané doby jejího trvání ze strany Zákazníka - za každé OM ve výši 300,- Kč za každou započatou MWh roční předpokládané spotřeby uvedené ve Smlouvě, min. však 1000,- Kč.

Konec Kolibřík Energie, Dodavatel poslední instance a související

Nesouhlasí mi stav samoodečtu? Jak reklamovat vyúčtování?
Pokud vám nesouhlasí stav uvedený na faktuře s vámi nahlášeným samoodečtem, případně naleznete jiné nesrovnalosti (neuvedená uhrazená záloha, nesouhlasí částka za dodávku energie), reklamujte vyúčtování na mail reklamace@kolibrik-energie.cz a žádejte o opravu ve vyúčtování. V případě, že dodavatel Kolibřík reklamaci neuzná nebo nebude reagovat, můžete se obrátit na Energetický regulační úřad (ERÚ).
Kontroluji vyúčtování dodavatele Kolibřík - Jak postupovat? Kde najdu ceník?

Po přijetí vyúčtování si zkontrolujte výši spotřeby a porovnejte stav na faktuře s vámi nahlášeným samoodečtem na DPI - pokud jste tak učinili. Nejzazší termín pro nahlášení byl 25.10.).Dále si můžete zkontrolovat fakturovanou cenu - najděte část “Vyúčtování za dodávku elektřiny/plynu” a porovnejte s ceníkem dodavatele Kolibřík - ceníky si můžete stáhnout . 

Také si zkontrolujte za zálohy uvedené ve faktuře souhlasí s výší záloh, kterou jste hradili. 

Pokud naleznete nesrovnalosti ve vyúčtování, reklamujte ho na mail reklamace@kolibrik-energie.cz. V případě, že reklamaci neuzná nebo nebude reagovat, můžete se obrátit na Energetický regulační úřad (ERÚ). 

Proč jsou měsíční zálohy od dodavatele poslední instance (DPI) tak vysoké?
Zatímco běžní dodavatelé zálohy rozpočítávají na celý rok, dodavatel poslední instance (DPI) se řídí očekávanou spotřebou na následující půlrok, která je vzhledem k začínající topné sezoně podstatně vyšší než v průběhu léta. Zároveň jsou zahrnuty současné vyšší ceny energie/plynu. Více o cenotvorbě informuje Energetický regulační úřad (ERU) v této tiskové konferenci (Zdroj ČT24).
Tento způsob stanovení záloh nemůžeme nijak ovlivnit, dohled nad ním má právě ERU. Doporučujeme proto první zálohu uhradit. Usilovně pracujeme na uzavření nové smlouvy, aby mohla být vaše odběrná místa co nejdříve převedena od DPI pod nového dodavatele a zároveň s tím jste mohli mít opět nižší zálohy, kdy bude očekávaná spotřeba rozložena do celého roku.
Co je dodavatel poslední instance?

Dodavatel poslední instance (DPI) je nástrojem, který chrání spotřebitele v případě úpadku jakéhokoliv dodavatele energií. Nastupuje okamžitě a energie od něj lidé mohou odebírat nejdéle půl roku. Kdykoliv během této doby si mohou vybrat nového řádného dodavatele a přejít k němu bez jakýchkoliv omezení. I pokud měli s původním dodavatelem uzavřenou smlouvu na dobu určitou, ta v rámci DPI již neplatí.

Mám zastavit platby záloh za dodávku elektřiny a plynu? Jak na to?

V souladu s doporučením Energetického regulačního úřadu doporučujeme platby za elektřinu i plyn okamžitě ukončit. 

Pokud máte nastavený trvalý příkaz nebo inkaso, zrušte ho prostřednictvím internetového bankovnictví nebo na pobočce vaší banky. Pokud už platba záloh proběhla, dodavatel ji zohlední v konečném vyúčtování, které bude klientům zasílat.

Pokud jste měli nastavené SIPO, máme informace od dodavatele Kolibřík, že platby na měsíc listopad již odvolal. Není tedy potřeba podnikat žádné další kroky.

Pro domácnosti a podnikatele s ročním vyúčtováním: 

Zálohy původnímu dodavateli neplaťte. Vyčkejte, až vám dodavatel poslední instance zašle nový plán záloh. Obdržíte ho v nejbližší době. V plánu záloh najdete novou výši záloh a detaily k provedení platby.
Pro podnikatele s roční fakturací:

Pro podnikatele s měsíční fakturací:

Tyto odběry jsou standardně bez záloh. Dodavatel poslední instance vám zašle měsíční vyúčtování po zahájení dodávky.

Jak provést samoodečet k datu ukončení smlouvy s dodavatelem Kolibřík energie?

Samoodečty nejsou nezbytně nutné, distributor může konečný stav elektroměru i odhadnout na základě očekávané spotřeby a typového diagramu (TDD).  

Samoodečet je možné provést přes online formuláře/mail dodavateli poslední instance do 5 pracovních dnů od ukončení dodávek dodavatelem Kolibřík energie, tedy nejpozději do pondělí 25.10. Distributor nebo DPI předá údaj dodavateli Kolibřík energie, který vystaví konečné vyúčtování s tímto stavem měřidla. 

Jakého máte distributora eletřiny a plynu?

https://www.kurzy.cz/elektrina/distributori

https://www.kurzy.cz/plyn/distributori

Samoodečet ELEKTŘINA

EG.D, a.s.

https://www.egd.cz/zadost/samoodecet

info@egd.cz

ČEZ Prodej (DPI) nebo ČEZ Distribuce, a. s.

https://dip.cezdistribuce.cz/irj/portal/anonymous/samoodecet/autorizace

info@cezdistribuce.cz

PREdistribuce, a. s.

https://www.premereni.cz/cs/dulezite-informace/samoodecet-meridel/

odecty@premereni.cz

Samoodečet PLYN

RWE - GasNet, s.r.o.

https://www.mobilnisamoodecty.cz/dom/webmodom/account/login.rails

info@gasnet.cz

Pražská plynárenská Distribuce, a. s.

https://www.premereni.cz/cs/dulezite-informace/samoodecet-meridel/

odecty@premereni.cz

EG.D, a.s.

https://www.egd.cz/zadost/samoodecet

info@egd.cz

Kdo mi teď bude dodávat energie?

V případě dodávek elektřiny zákazníky dočasně převezmou v institutu dodavatele poslední instance (DPI) společnosti E.ON, Pražská energetika a ČEZ Prodej.

Dodávky plynu zajistí v institutu DPI E.ON, Pražská plynárenská a Innogy.

Další informace najdete na stránkách ERÚ. Viz https://www.eru.cz/-/dodavatel-energii-zkrachoval-jste-chraneni-dodavatelem-posledni-instance. 

Kontakty na DPI (Dodavatelé poslední instance) - ELEKTŘINA

 

E.ON Česká republika, s.r.o.

Telefon: 800 773 322

www.eon.cz

-----------

Pražská energetika, a.s.

Telefon: 800 550 055

www.pre.cz

-----------

ČEZ Prodej, a.s.

Telefon: 800 810 820

www.cez.cz

Kontakty na DPI (Dodavatelé poslední instance) - PLYN

E.ON Česká republika, s.r.o.

Telefon: 800 773 322

www.eon.cz

-----------

Pražská plynárenská, a.s.

Telefon: 800 134 134

www.ppas.cz

-----------

Innogy Česká republika a.s.

 

Telefon: 800 113 355

www.innogy.cz

Do kdy si musím sjednat nového dodavatele?

Novou smlouvu s novým dodavatelem je třeba uzavřít do šesti měsíců od převzetí dodavatelem poslední instance. Odběr energií od dodavatele poslední instance je po uplynutí půl roku považován za neoprávněný a hrozí nejen přerušení dodávek, ale i vymáhání náhrady za vzniklé škody. V krajních případech může dokonce dojít i k odmontování elektroměru či plynoměru.

Za Skautskou energii předpokládáme, že vám nové řešení, pokud si jej nebudete chtít zařídit sami, představíme do konce října. 

Hrozí mi v souvislosti s ukončením smlouvy s dodavatelem Kolibřík Energie nějaké sankce?

Nehrozí. S přechodem k novému dodavateli, nejsou spojeny žádné sankce. Neoprávněný odběr zde nehrozí.

Kdy mohu očekávat vyúčtování od původního dodavatele?

Dodavatel Kolibřík Energie má podle zákona všem spotřebitelům provést mimořádné vyúčtování dodávky elektřiny a plynu. S ohledem na vysoké množství zákazníků, u nichž se bude vyúčtování provádět, doporučujeme trpělivost. 

Dle Veřejných obchodních podmínek dodavatele Kolibřík energie bude vyúčtování vystaveno po skončení fakturačního období. Pokud během listopadu vyúčtování neobdržíte, kontaktujte přímo dodavatele Kolibřík Energie, případně Energetický regulační úřad www.eru.cz.

V případě konečného vyúčtování by měl dodavatel dle VOP přeplatek v jakékoliv výši poslat na účet, popř. zaslat prostřednictvím poštovní poukázky, a to do 30 dnů od vystavení vyúčtování. Nedoplatek ceny za dodávku /sdružené služby dodávky komodity je dle VOP splatný 14 dnů ode dne vystavení. 

Co bude se Skautskou energií, končí?

Pevně věříme, že nekončí. Naprosto mimořádná situace na trhu způsobila pád vysoutěženého dodavatele. Projekt Skautské energie však stojí nad jednotlivými dodavateli. Je založen na principu spojení velkého množství spotřebitelů s cílem zajistit větší sílu a tlak na získání výhodnějších podmínek pro každého, kdo je zapojen. Toto se od počátku projektu po celých 8 let dařilo. Věříme, že tyto principy budou fungovat i v budoucnu, až se rozbouřený trh uklidní a najde novou vyváženou cenovou hladinu. I v této době chceme v řádu týdnů všem zákazníkům  zajistit a nabídnout společné řešení. Jistě nebude cenově podobné tomu, které jsme měli dosud. Bude vycházet ze současných možností trhu. Ale umožní nám udržet se pohromadě a "proplout" společně do lepších časů, kdy opět bude možné získávat velmi výhodné ceny. 

Co se stalo s dodavatelem Kolibřík Energie?

Operátor trhu (OTE) oznámil, že pozastavuje ve svém systému činnost společnosti Kolibřík Energie, a. s., IČ: 27735001, z důvodu pozbytí možnosti dodávat elektřinu a plyn od 19. 10. 2021, a to na základě oznámení této společnosti, které operátor trhu obdržel dne 15. 10. 2021 v 18:00 hodin.

Zákazníci mají možnost domluvit si zrychlenou změnu dodavatele do 18.10.2021 24:00 hodin.

Pokud tak neučiní, budou u nich zahájeny dodávky dodavatelem poslední instance nebo jiným dodavatelem na základě zrychlené změny dodavatele s účinností od 19.10.2021 0:00 hodin.

K jakému dodavateli poslední instance patřím?